Markedsanalyse

Vigtige strategiske beslutninger skal træffes på et oplyst grundlag. Det gælder, når du skal sikre dig, at dine kunder er tilfredse, når du skal introducere et nyt produkt eller opdyrke et nyt marked, og når du skal positionere dig i forhold til dine konkurrenter.

Tele-Mark A/S er eksperter i markedsanalyse tilpasset efter dit behov. Blandt de typiske analyse opgaver finder du…

  • Kundetilfredshedsanalyse – undgå at kunder pludselig forsvinder, kend dine kunders forventninger og vær på forkant med nye tendenser.
  • Behovsanalyse – afdæk potentialet i et nyt produkter eller nyt marked, sæt tal på din realistiske markedsandel og få et godt grundlag for fordeling af dine marketingaktiviteter. 
  • Konkurrentanalyse – få svar på, hvorfor kunderne vælger konkurrenten, og hvordan de vurderer dig i forhold til dine konkurrenter.
  • Forbrugeranalyse – brug Tele-Marks erfaring med løbende forbrugeranalyse på det europæiske marked til at få dokumenteret viden om forbrugernes adfærd og holdninger.
  • Læseranalyse – styrk dit salg til annoncørerne med dokumenteret viden om annoncernes effekt og om læsernes ønsker og adfærd.

Lokal og global markedsanalyse – tilpasset dit behov

Tele-Mark har over 20 års erfaring med markedsanalyse på lokale, nationale og internationale markeder – både B2B og B2C. Uanset hvor dine nuværende og potentielle kunder befinder sig, kan vi altså med en markedsanalyse give dig indsigt i, hvordan de tænker.

Tele-Mark kan tilbyde dig en totalløsning, hvor vores rådgivere på markedsanalyse planlægger analysen, indhenter den relevante information, bearbejder den og leverer en fyldestgørende rapport, som du kan bruge let og effektivt i dit strategiske salgsarbejde.

Hvis du ønsker selv at foretage selve analysen, kan Tele-Mark være din samarbejdspartner på indhentning af data, og på den måde kan vores markedsanalyser tilpasses dit behov og ambitionsniveau.

 

Læs mere om: